Drøfting av din egen problemstilling ut fra en risikoanalyse for innovasjonsarbeidet ditt.
Hva kan gå galt?
1. utkast:
- List opp de risiki du ser i prioritert rekkefølge ut fra grad av sannsynlighet for at risikohendelsen innteffer
- omorganiseringen av rom ikke realiseres
- arbeidsgruppa ikke kan opprettes
- ut fra grad av sannsynlighet for at risikohendelsen innteffer
- enkelte renholdsbetjenter og verneombudet nekter for omdipneringen av hensyn til eget beste.
- hvor alvorlig trussel du vurderer hendelsen å utgjøre for innovasjonen:
- uten større plass kan ikke arbeidsgruppa opprettes og innovasjonen stopper helt.
- Størst sannsynlighet for at den inntreffer:
- dersom det ikke gis god nok informasjon i tide slik at negativitetsfølelsen tar overhånd, spesielt hos renholdspersonalet.
- størst skade gir høyest prioritet.
- Renholdsbetjentene
- Verneombudet
- Drøfting:
- For å komme de negative elementene i møte må jeg bygge allianser med deres kollegaer som føler seg berørt men likevel er optimister ang endringene som vi skje rundt dem når denne innovasjonen gjennomføres.
- Spørre hva de frykter, hvorfor, og hvordan de kan tenke seg mulige endringer.
- Være bevisst på når og hva slags informasjon som gis. Dette fordi mange, spesielt konservative skeptikere, trenger litt og litt nytt omgangen slik at de ikke graver seg ned i for stor mengde endring på en gang. De må få tid til å fordøye nyheter og dermed kanskje også akseptere dem lettere.
- Hva skjer om innovasjonen ikke iverksettes:
- Vi får to elever til høsten som kan bli veldig issolert fra det store sosiale fellesskapet da de har få timer i vanlig klasse pga sine særegne behov og adferd.
- og en (+ to) som blir ganske issolert. De blir ensomme i mengden.
- Vi fortsetter med vandrene i gangene, dersom ikke mer midler blir satt inn slik at disse også får personlige assistenter.
- Assistentfunksjonen må tas opp til vurdering slik at disse får mer avlastning/varierte oppgaver enn gjeldende i dag. Dette er rektor heldigvis svært klar over da hun ser hva assistentene sliter med i dag.
torsdag 28. februar 2008
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar